"Малотокмачанська гімназія" Малотокмачанської сільської ради

Міністерство освіти і науки України: план дій

8 лютого 2014 року призначено нового міністра освіті і науки України. Ним став Квіт Сергій Миронович, президент Національного Університету «Києво-Могилянська академія»

На першій прес-конференції 4 березня 2014 року було оголошено про пріоритети діяльності нового керівництва МОН. Головне завдання Міністерства – сприяти досягненню навчальними закладами найвищої якості освіти, ліквідувати щоденний контроль, відмовитися від репресивних функцій, перейти на засади партнерської співпраці із закладами освіти. У рамках програми діяльності Кабінету Міністрів України на 100 днів Міністерство освіти і науки розробило свій план дій, котрий можливо розпочати і частково виконати за цей короткий період.

Прозорість нашої роботи та врахування думки громадськості є першочерговими критеріями. Тому ми публікуємо план дій та закликаємо студентів, освітян та експертів долучатися до конкретних кроків у напрямку його реалізації.

Підвищення ефективності, прозорості та публічності у роботі Міністерства:

  • 1. Запровадження прозорої бухгалтерії та публікації бюджету МОН on-line.
  • 2. Проведення спеціального фінансового аудиту.
  • 3. Мінімізація державних витрат на забезпечення діяльності міністра, заступників міністра та керівників структурних підрозділів міністерства й підпорядкованих йому інституцій.
  • 4. Запровадження електронного документообігу на рівні МОН, а в перспективі - електронного врядування в усій освітній системі.
  • 5. Розслідування корупційних схем, що діяли у Міністерстві освіти і науки.
  • 6. Впровадження механізмів залучення громадськості до прийняття важливих рішень: on-line платформа для збору пропозицій та громадського обговорення, проведення фахових досліджень про стан справ у галузі. Реформування громадської Ради при МОН. Децентралізація управління в освіті та забезпечення прав учасників навчального процесу
  • 7. Скасування бюрократичних наказів МОН, позбавлених управлінського змісту. Зменшення обсягів звітності керівників навчальних закладів, викладачів та вчителів.
  • 8. Дебюрократизація звітності навчальних закладів.
  • 9. Позбавлення Державної інспекції навчальних закладів репресивних функцій та перенесення ваги у бік надання нею допомоги навчальним закладам.
  • 10. Встановлення мораторію на перевірку та інспектування навчальних закладів до закінчення навчального року, за винятком планових фінансових ревізій та випадків звернень студентів, викладачів або батьків учнів.
  • 11. Передача функції надання грифів навчальній літературі Вченим радам ВНЗ, а підручників у сфері загальної середньої освіти – спеціальній незалежній інституції.
  • 12. Забезпечення викладання державною мовою, а також мовами національних меншин. Підтримка використання англійської мови у навчальному процесі та наукових дослідженнях.
  • 13. Усебічне сприяння і підтримка розвитку студентського самоврядування та учнівського врядування.

    Участь у законотворчості:

  • 14. Прийняття нового Закону “Про вищу освіту”, розробленого групою під керівництвом Михайла Згуровського.
  • 15. Активна співпраця з Комітетом з питань науки та освіти Верховної ради України стосовно розробки закону “Про освіту”.
  • 16. Участь у робочій групі при Комітеті з питань науки і освіти ВРУ щодо нової моделі управління науковою сферою.

    Середня освіта:

  • 17. Внесення у разі потреби доцільних змін до державних стандартів освіти, навчальних планів, програм тощо на підставі пропозицій експертного середовища та педагогічної громадськості.
  • 18. Винесення на додаткове громадське обговорення важливих документів, що були прийняті без належного врахування зауважень та пропозицій експертного середовища та педагогічної громадськості: Концепція профільного навчання, Концепція літературної освіти тощо.
  • 19. Забезпечення проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад, Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» та участь в міжнародних олімпіадах і конкурсах.
  • 20. Організоване завершення навчального року, проведення державної підсумкової атестації у школах на засадах права вибору її форм безпосередньо навчальними закладами.
  • 21. Усунення необґрунтованих заборон щодо використання в навчальному процесі навчально-методичної літератури, виданої до 2012 року, що придатна для використання в навчальних закладах та шкільних бібліотеках.
  • 22. Упровадження прозорого, позбавленого корупційної складової, механізму конкурсного відбору та видруку навчальної літератури.

    Вища освіта:

  • 23. Спрощення процедур ліцензування та акредитації ВНЗ.
  • 24. Відділення Всеукраїнської атестаційної комісії від Міністерства освіти і науки України та забезпечення прозорості у її роботі.
  • 25. Забезпечення прозорості вступної кампанії та повне дотримання прав абітурієнтів. Підвищення ролі зовнішнього незалежного оцінювання.
  • 26. Відновлення активної співпраці з міжнародними партнерами в сфері освітніх програм. Створення бази міжнародних навчальних програм для ВНЗ та студентів.

Перші кроки. Інтерв'ю Міністра освіти і науки України газеті "День" № 45 від 13.03.2014