«О! Країно! Далека й така таємнича, Де сонце щодня виринає з пітьми,Де сакура квітне поблизу гір мальовничих, Сьогодні до тебе звертаємось ми.»
Ці слова відомого японського поета Мацуо Басьо стали епіграфом до відкритого уроку географії у 10 класі, проведеного вчителем географії Московкою Світланою Володимирівною 18.02.2015 року.
Тема уроку – «Японія». На попередньому уроці кожен учень класу отримав індивідуальне завдання дослідницько-пошукового характеру по новій темі. Опрацювавши матеріал підручника, додаткову літературу, географічні карти, Інтернет статті про економіко-географічне положення, історико - культурні особливості країни, особливості населення країни, роль НТР в економіці Японії, галузеву і територіальну структуру господарства, спеціалізацію країни у світовому господарстві, зовнішньоекономічні зв’язки, учні підготували повідомлення, з якими виступили як експерти: «Географи», «Демографи», «Освітяни», «Етнографи», «Господарники». Їх виступи супроводжувалися мультимедійною презентацією. В ході дискусії учні намагались з’ясувати: чому Японія, країна з дуже бідними природними ресурсами, досягла високого рівня економічного розвитку? В результаті досить об’ємний навчальний матеріал було опрацьовано в межах одного уроку, завдяки цікавій і нестандартній формі організації навчальної діяльності учнів.