Навчальна практика. Рослини та тварини водойм і прибережжя.4 червня 2014 учні 7 класу провели екскурсію на природу до річки Конки з метою ознайомлення з рослинним та тваринним світом водойм і прибережжя, а також дослідження впливу людської діяльності на навколишнє середовище. Під час екскурсії учні ознайомилися з екосистемами річки Конки та лугу. Конка – водна артерія нашого села. Вона бере початок на північному схилі Приазовської височини і впадає в річку Дніпро. Учні згадали, що важливим чинником для екосистеми річки є світло. Найбільше його проникає у верхні шари водойми. До того ж там найтепліше і найбільший вміст кисню, тому й найбагатший рослинний світ: очерет, нижня частина якого перебуває у воді, а верхня – над водою; латаття біле і глечики жовті, листки яких плавають на поверхні води, і маленька ряска. Біля річки ростуть вологолюбна калюжниця, аїр, осока. Є рослини, що повністю ростуть під водою – це здебільшого водорості. Учні мали можливість спостерігати за типовими мешканцями мілководної частини річки: жабами, комарами та комахами. Але згадали, що тут ще мешкають молюски ставковика і жабурниці, водомірки, жук-плавець. Їхня спільна назва – планктон. Ними живляться пуголовки, мальки риб та деякі дорослі риби, як-от карась і короп. У річці водяться і хижі риби – щука та окунь. Дітей засмутило те, що екосистема річки Конки знаходиться під загрозою зникнення через надмірну кількість очерету та замулення, а також через людську байдужість до її стану. Щодо екосистеми луків, то нам трапилися лише поодинокі дерева. Вся територія вкрита трав’янистою рослинністю. Серед рослин переважають багаторічні трави, вони розмножуються насінням, а також вегетативно - за допомогою органів, що зимують у ґрунті. Ми не спостерігали буяння луків, яке трапляється навесні, але бачили цвітіння ковили, цикорію, будяку, маків. Учні згадали тварин лугу: степового зайця, бабака, ховраха, лисицю-корсак, тхора, тушканчика, крота, землерийку, сліпака, різних видів мишей, степового орла, жайворонка, перепілку, степову гадюку, прудку ящірку і багато комах. Всі вони пристосувалися до життя в умовах лугу. Після відпочинку ми влаштували на березі річки невеликий екологічний суботник по збору сміття. Впоравшись із завданням, задоволені учні вирушили додому і спостерігали на зворотному шляху гніздування лелеки. Фоторепортаж ви можете переглянути у фотоальбомі "Навчальна практика. Рослини та тварини водойм і прибережжя."
|